تجارت چرم در ایران

تجارت چرم در ایران

تجارت چرم در ایران به چه شیوه هایی انجام می گیرد؟ کدام انواع چرمها نقش پررنگ تری در این تجارت پرسود ایفا می کنند؟ کشور ایران در خصوص تجارت خارجی یا صادرات در حوزه چرم چه کارهایی می تواند انجام دهد؟
در این نوشتار قصد داریم به موضوع تجارت چرم در سطح داخلی و خارجی بپردازیم. پیش از هرچیز خوب است بدانید که حوزه چرم و پوست یکی از حوزه های کاربردی ست که ایران می تواند حتی از آن به عنوان یک محصول صادراتی غیرنفتی بهره فراوانی ببرد و سودآوری زیادی نصیب کشور شود که در نتیجه آن اقتصاد کشور پیشرفت دوچندانی خواهد داشت.

در اینجا به چند نوع چرم طبیعی تولید ایران اشاره خواهیم کرد که بیشترین سهم خرید و فروش را در سطح داخلی و نیز صادراتی دارند؛ که اگر ایران تمرکز بیشتری بر روی ساخت باکیفیت تر و البته معرفی بهتر آن بگذارد قطعا راهگشا خواهد بود.

تجارت چرم گاوی

چرم گاوی را می توان در صدر خرید و فروش ها نام برد؛ چرا که این نوع چرم طبیعی با توجه به تنوعی که در طرحهای خود دارد این امکان را به کارخانه ها و تولیدی های مختلف می دهد که بتوانند محصولات کوچک تا بزرگ مدنظر خود را تولید کنند. تنها کافی ست ضخامت چرم مدنظرشان را متناسب با محصولی که قرار است تولید شود انتخاب و خرید نمایند.

تجارت چرم

تجارت چرم بزی

چرم بزی هم در رده دوم پس از چرم گاوی قرار دارد که برای تولید محصولات مختلفی به کار می رود، چرم های بزی امروزه به صورت ساده و طرح دار به بازار عرضه می گردد که با توجه به رنگ بندی ای هم که دارد حق انتخاب فوق العاده ای را به تولیدکنندگان می دهد.

یادداشت

قیمت بسیار مناسب چرم های بزی نیز از جمله عواملی ست که آن را برای خرید و فروش در سطح داخلی و صادراتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می سازد.

تجارت چرم

تجارت چرم گوسفندی

چرم گوسفندی با وجود نرمی و لطافتی که دارد به عنوان چرمی کاملا مناسب برای تهیه انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه، از کوچک تا بزرگ (دستکش، کت، کاپشن، پالتو و…) اما این تنها کاربرد چرم گوسفندی نیست! امروزه پوست چرم گوسفندی تزئینی نیز جایگاه خوبی پیدا کرده و با استقبال بسیار بالایی روبرو شده اند.

تجارت چرم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *