کارخانه دباغی پوست چرم و چرم سازی

کارخانه دباغی پوست چرم خام و چرم سازی

کدام کارخانه ها امکان دباغی پوست چرم خام و در واقع چرم سازی را دارند؟ برای اینکه پوست خام به چرم تبدیل شود چند مرحله می بایست پشت سر گذاشته شود؟ در ایران چه شهرهایی این امکان را دارند که دباغی پوست چرم را انجام دهند؟

کارخانه های دباغی پوست چرم در ایران
از آنجا که ایران دارای پوست و دام باکیفیت و مرغوبی ست، کشورمان جزء تولیدکنندگان برتر پوست و چرم در عرصه جهانی به شمار می رود. به همین جهت، علاوه بر خرید و فروش در سطح داخلی، میزان تقاضای زیادی هم برای صادرات به کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و … دارد. در ایران شهر های تهران، اصفهان و تبریز بیشترین کارخانه های دباغی چرم را دارند. البته ناگفته نماند که برخی دیگر از شهرها نیز این قابلیت دباغی را بعضا به صورت سنتی نیز دارا هستند.

دباغی پوست چرم

چرم سازی جزء صنایع بسیار پرکاربرد و البته پولسازی ست! چرا که با تولید چرم های باکیفیت و مرغوب و صادرات آن ها ارزآوری بالایی را نصیب کشور کرد و در واقع یکی از محصولات صادراتی ارزشمند غیرنفتی محسوب می شود.

مراحل چرم سازی پوست طبیعی

حدودا 12 مرحله باید طی شود تا پوست چرمی که از کشتارگاه می آید و اصطلاحا “خام” است، به چرم کاملا دباغی شده و فینیش تبدیل شود. از این رو، باید در دباغی های سنتی و همینطور صنعتی تمامی این مراحل با دقت و به خوبی انجام گیرد تا چرمی مرغوب و درجه یک در پایان کار تحویل شود.

دباغی پوست چرم

در حال حاضر با وجود شرکت های بازرگانی که در سطح کشوری (و نه محدود به یک شهر) فعالیت می کنند، مشتریان می توانند هر میزان و حجمی که چرم مدنظرشان را سفارش داشته باشند ثبت نموده و به این ترتیب در هر شهری که ساکن هستند محصولشان را دریافت دارند.

دباغی پوست چرم

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *