صادرات بهترین چرم ایران

صادرات بهترین چرم ایران

بهترین چرم ایران کدامند؟ صادرات چرم های ایرانی به کدام کشورها صورت می گیرد؟ به راستی بیشتری حجم صادرات و خرید و فروش از چرمهای طبیعی ست یا مصنوعی؟
ایران جزء برترین تولیدکنندگان چرمهای طبیعی و مصنوعی به شمار می رود که البته بیشترین شهرت ایران در خصوص تولید چرمهای اصل می باشد؛ چرمهای ایرانی انواع مختلفی دارند؛ از جمله:

البته یک سری از چرمها هم هستند که از این چرمهای اصلی تولید می شوند، مانند چرم جیر یا اشبالت که آنها نیز طرفداران خاص خود را دارند.
ناگفته نماند که ایران انواع کراست، وت بلو و سالامبور را نیز برای استفاده در تولیدی ها و انجام مراحل باقیمانده دباغی به فروش می رساند؛ هرچند مدنظر داشته باشید از آنجا که دولت ایران به دنبال ایجاد ارزش افزوده در کشور است، بنابراین برای صادرات چرمهای دباغی نشده مانند سالامبور، وت بلو یا پوست خام نمک زده گمرک بالایی وجود دارد و شاید بتوان گفت چندان به صرفه نیست. اما انواع چرمهای کراست و فینیش به راحتی و بدون هیچگونه عوارض گمرکی امکان صادرات به کشورهای مختلف از آسیا و اروپا گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس یا حتی امریکایی وجود دارد.
در خصوص اینکه بهترین چرم ایران کدامند، می باید این نکته را خاطرنشان کرد که کیفیت و مرغوبیت چرم بسیار حائز اهمیت است؛ اما به هنگام خرید به نوع محصولی که قرار است تولید شود توجه گردد. چون ضخامت و نوع چرمها برای محصولات متنوع متفاوت می باشد.
در نهایت اینکه، علاوه بر چرمهای طبیعی و اصل، چرمهای مصنوعی تولید ایران نیز امروزه به کشورهای متعددی از جمله حوزه CIS صادرات می شود که قابل توجه است و زمینه کاری خوبی در این خصوص وجود دارد که می توان بر روی آن برنامه ریزی نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *