چرم گاوی یا بزی

چرم گاوی بهتر است یا بزی؟

از مهمترین دغدغه های کسانی که به چرم و محصولات چرمی علاقه مند هستند اینست که چرم گاوی بهتر است یا بزی؛ در این نوشتار به این موضوع خواهیم پرداخت تا اطلاعات خوبی راجع به چرمهای طبیعی نوع گاوی و بزی به دست آورید و به هنگام خرید بتوانید بهتر تصمیم گیری نمایید.
در ابتدای امر، پیش از هرگونه تصمیم گیری برای خرید چرمهای طبیعی، باید مشخص کنید چه محصولی قرار است تولید شود، همین موضوع بر روی تصمیم گیری شما تأثیرگذار خواهد بود.
نکته مهم اینکه، چرمهای گاوی به ذات نسبت به چرمهای بزی محکم تر هستند و اگر محصول بادوامی می خواهید ارائه کنید، کاملا مناسب به نظر می رسند.
چرمهای گاوی تنوع بسیار زیادی دارند و به همین دلیل برای تهیه محصولات مختلفی (از جمله کیف، کفش، پوشاک، کمربند، و …) می توان از آنها بهره گرفت.
از چرمهای بزی نیز برای تهیه کیف و کفش و لباسهای چرمی استفاده می کنند؛ اما در نظر داشته باشید که به عنوان مثال اگر کاپشن چرمی می خواهید بدوزید یا خریداری کنید، برای طرح های اسپرت بهتر است چرم بزی باشد، چرا که انعطاف بیشتری داشته و نسبت به چرم گاوی نرم تر می باشد.
اما برای طرح های رسمی، متناسب با مدل آن می توان از هر کدام از این چرمها درخواست داد و استفاده کرد.
پس در نهایت به این نتیجه می رسیم که مسئله ای با عنوان بهتر یا بدتر وجود ندارد؛ بلکه تا حد بسیار زیادی بستگی به نوع استفاده و محصول تولیدی شما دارد.
از سوی دیگر، اگر از هر کدام از این چرمها و محصولات تهیه شده از آنها به خوبی نگهداری شود، دوام و استحکام بالایی دارند و حتی برای سالها بدون آسیب دیدگی قابل استفاده هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *