صادرات چرم بزی طبیعی

صادرات چرم بزی طبیعی ایرانی

صادرات چرم بزی به کدام کشورها انجام می گیرد؟ در میان چرم های طبیعی ایرانی چرم بزی برای صادرات چه رده ای دارد؟ صادرکنندگان چرم و پوست با چه روند و شیوه ای می توانند صادراتی بی دغدغه و مشکل را به کشور مدنظرشان داشته باشند؟
ایران جزء کشورهایی ست که تولید انواع چرم طبیعی را با بهترین کیفیت و مرغوبیت ها دارد، و از این رو، درخواست و تقاضا برای صادرات چرم ایرانی به کشورهای مختلفی همچون ترکیه، روسیه، ایتالیا، آلمان، چین و … وجود دارد.

یادداشت

بنابراین با توجه به درخواستهایی که وجود دارد می بینید که محدود به کشورهای آسیایی هم نمی شود! و برای تمام کشورهای دنیا امکان پذیر است.

صادرات چرم بزی

بازار صادرات چرم بزی

چرم بزی ایرانی انواع مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با استفاده ای که قرار است بشود تصمیم بگیرید که چه نوع و چه حجمی برای کارتان می بایست خریداری کنید.

یا حتی اگر شما تاجر هستید و مایلید پوست چرم بزی ایران را به دیگر کشورها صادر کنید؛ باز هم هیچ مشکلی نیست، شما می بایست با مشتری خود در آن کشور مدنظرتان بررسی کنید که استفاده تزئینی دارد یا برای تولید محصول و اگر برای ساخت محصولی ست با چه ضخامت و کیفیت و شرایطی لازم دارد.

جالب است بدانید که در میان چرم های طبیعی ایرانی، ابتدا چرم گوسفندی، سپس چرم گاوی و در مرتبه بعد از آن چرم بزی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

صادرات چرم بزی

انواع چرم بزی ایرانی

چرم بزی طبیعی به طور کلی 3 نوع دارد:

  • چرم بزی ساده
  • چرم بزی طرح دار (هورس، پوست ماری، کروکودیلی،
  • چرم بزی مویی یا تزیینی

هر کدام از این انواع طرفداران خاص خود را دارند که البته برای تولید محصول می بایست حتما به ضخامت و نوع چرم دقت کرد.

صادرات چرم بزی

مشکلات صادرات چرم بزی

یکی از مهمترین مشکلات و موانعی که بر سر راه صادرات چرم های طبیعی و اصل و از جمله بزی وجود دارد اینست که قاچاقچیان و سودجویان به صورت غیرقانونی آن را قبل از انجام مراحل دباغی از کشور خارج می کنند و به این ترتیب نه تنها ارزآوری ندارد، بلکه محصول باکیفیت ایرانی هم از کشور خارج می شود.

به گفته یکی از اعضای هیات مدیره انجمن صنعت چرم ایران، زمانی که نرخ پوست روند نزولی داشته باشد، قاچاقچیان از راه های رسمی و غیررسمی پوست های خام و دباغی نشده را از کشور خارج می کنند.

ایران در حال حاضر عوارض گمرکی نسبتا بالایی برای صادرات پوست خام ایجاد کرده که البته امیدواریم دولت به این صنعت پرسود و ارزآور توجه ویژه ای داشته باشد تا تاجران نیز با آسودگی خاطر بهتری بتوانند کار خود را انجام دهند و به اقتصاد کشورمان هم کمک کنند.

صادرات چرم بزی

اما مسئله دیگری که باید بدان اشاره کنیم اینست که چون مواد اولیه دباغی چرم های طبیعی به کشور وارد می شود، بنابراین قیمت نهایی چرم بستگی زیادی به نوسانات قیمت ارز و دلار دارد و همین موضوع تلاطماتی را در بازار چرم ایجاد کرده است.

مشکل دیگری که بر صنعت چرم سازی ایران وجود دارد اینست که تقریبا دستگاه ها رو به فرسودگی هستند و امکانات فوق پیشرفته و خوبی را ندارند تا بتوانند چرم با درجه کیفیت بهتری تولید و برای خرید و فروش داخلی و همینطور صادراتی عرضه کنند.

البته ناگفته نماند که ایران باز هم صادرات چرم با حجم بالایی به صورت سالیانه دارد که شایان ذکر است قابلیت پیشرفت بسیار بیشتری هم دارد. و هم برای ایران و هم برای کشور واردکننده دارای سود و منفعت زیادی ست.

مزایای صادرات چرم ایرانی

  • معرفی محصول برتر و باکیفیت ایرانی
  • ارزآوری و سود خوب برای اقتصاد کشور
  • زنده ماندن صنعت کهن چرم در ایران
  • عرضه محصولات چرمی لاکچری و شیک به دنیا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *