واحد اندازه گیری چرم چیست

واحد اندازه گیری چرم چیست؟

یکی از عمده ترین سوالات مشتریان در خصوص چرم به ویژه کسانی که آشنایی چندانی با آن ندارند، اینست که واحد اندازه گیری چرم های مختلف چیست؟ پس بهتر است پیش از هر چیز ابتدا واحد و مقیاس چرم های مختلف را بشناسیم؛ در این نوشتار قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

واحد اندازه گیری چرم طبیعی؛ فوت یا پا
زمانی که برای خرید چرم های طبیعی اقدام می کنید احتمالا این واحد را شنیده باشید که می پرسند چند فوت یا چند پا لازم دارید؛ هر فوت معادل 30*30 سانتیمتر است که البته برخی کارخانه ها این واحد را 28*28 سانتیمتر در نظر می گیرند.

واحد اندازه گیری چرم مصنوعی؛ متر
مقیاس و واحد اندازه گیری چرمهای مصنوعی، همانند پارچه، متر است و این نوع چرمها به صورت مستطیلی و کاملا بدون خم در کارخانه ها تولید می شوند.

اما یک سوال؛ اگر به صورت عمده کسی بخواهد سفارش خرید عمده داشته باشد باید چه واحدی را درخواست دهد؟

واحدهای عمده چرم طبیعی:جلد، بسته، تناژ
پاسخ اینست که در مورد چرم های طبیعی هم می توان فوت را استفاده نمود و هم در مقیاس بزرگتر، جلد که در واقع یک قطعه از پوست حیوان است را اعلام کرد.
این جلد برای چرمهای مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال یک جلد چرم گاوی معادل یک جلد چرم بزی نیست و به همین ترتیب ادامه می یابد.
همانطور که مستحضرید مقیاس های بزرگتری هم وجود دارد؛ شاید زمان خرید عمده به عبارت یا مقیاس “بسته” نیز برخورد داشته باشید.
یک بسته معادل حدود 100 فوت چرم اصل است که این نیز متناسب با هر پوست حیوانی فرق می کند که چند جلد داخل یک بسته قرار گیرد.
اما اگر حجم سفارش فراتر باشد، می توان آن را با تناژ مشخص کرد؛ که البته بیشتر برای خرید و فروش های صادراتی مطرح می شود.

واحدهای عمده چرم مصنوعی:رول، تناژ
در خصوص چرمهای مصنوعی، یک رول معمولا 40 یا 50 متر است که اغلب با عرض 140 هستند. ممکن است برای متراژ بالاتر حتی ممکن است تناژ یا متراژ هم بشنوید؛ و باز همانند چرمهای طبیعی و اصل این واحد برای بحث صادراتی مطرح می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *