چرم گاوی بهتر است یا گوسفندی

چرم گاوی بهتر است یا گوسفندی؟

چرم طبیعی انواع مختلفی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به نوع گاوی، بزی و گوسفندی اشاره کرد؛ اما یکی از سوالات متداول مشتریانی که تقاضای خرید این نوع چرمها را دارند اینست که چرم گاوی بهتر است یا گوسفندی تهیه شود؟
از نظر متخصصین و فعالین در عرصه چرم، هر کدام از این چرمها برای کارایی ویژه تولید شده اند و تفاوت های زیادی میان آن ها وجود دارد؛ از این رو، تولیدکنندگان محصولات چرمی میبایست متناسب با نوع و سبک کار تولیدی خود چرمشان را انتخاب و خریداری کنند.
اجازه دهید به چند تفاوت اساسی چرم های گاوی و گوسفندی اشاره کنیم تا این موضوع بیشتر روشن شود.
چرم های گاوی قابلیت تولید با ضخامت های بالا و نیز پایین را دارند، در حالی که چرم های گوسفندی تنها با ضخامت های اندک تولید و دباغی می شوند. به عنوان مثال از چرم های گاوی ضخیم برای کارهای حکاکی، ساخت کیف، تولید کفش بهره گرفته می شود، و از چرمهای گاوی با ضخامت کمتر برای تولید انواع پوشاک چرمی، به ویژه نوع مردانه آن، و ساخت چرم مبلی استفاده می گردد.
از سوی دیگر، امکان چاپ زدن و یا حکاکی بر روی چرمهای گاوی وجود دارد، اما چرم گوسفندی به دلیل ضخامت پایینی که دارد ممکن است آسیب دیده و سوراخ شود.
اما یکی از مهمترین مزایای چرم های گوسفندی آنست که به دلیل ضخامت پایین و میزان لطافت بالایی که دارند، برای تولید لباس های چرمی به ویژه لباسهای زنانه و بچه گانه کاملا مناسبند و جذابیت فوق العاده ای به آنها می بخشند.
همچنین، تنوع رنگی در چرم های گوسفندی بسیار بالاست و می توان برای تولید محصولات از دو یا چند رنگ استفاده نمود تا جلوه بیشتری به محصول ببخشد.
اما در نهایت اینکه تیم تخصصی برند چرم شروین پیشنهاد می کند حتما به هنگام خرید به نوع کاری که می خواهید با چرم انجام بدهید توجه داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی متناسب با روند کاری خود داشته باشید؛ چون به صورت پیش فرض نمی توان گفت کدام از این چرمها بهتر یا بدتر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *