قیمت چرم گاوی مرغوب ایرانی

چرم گاوی مرغوب ایرانی چه شاخصه ها و خصوصیاتی دارد؟ قیمت این چرمها براساس کدام عوامل و معیارها تعیین می شود؟ چرمهایی که در ایران تولید می شوند برای تهیه کدام محصولات مناسبترند؟
تحقیقات و بررسی های انجام گرفته نشان می دهند که یکی از مهمترین عواملی که در خرید چرمها، به خصوص از نوع طبیعی آن، اهمیت ویژه ای دارد، کیفیت و در واقع مرغوب بودن چرم است که برای حرفه ای ها به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به قیمت آنها دارد.
چرم های ایرانی به دلیل حوزه جغرافیایی و نوع پرورش دام آن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل خرید و فروش آنها نه تنها در داخل کشور انجام می پذیرد، بلکه امروزه دارای مشتریان صادراتی نیز هست و متقاضیان زیادی برای صادرات به کشورهای دیگر از جمله ترکیه، روسیه، ارمنستان و همینطور کشورهای اروپایی دارد.
شاخصه های چرم گاوی مرغوب

  • عدم پارگی یا سوراخ بر روی رخ چرم
  • یک دست بودن رنگ و یکنواختی آن
  • دارا بودن پرز کوتاه و منظم در قسمت پشتی (و نیز در چرمهای اشبالت و جیر در قسمت رخ چرم)
  • عدم خراشیدگی یا لک بر روی چرم

و اما در خصوص عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت چرم این نکته را در نظر داشته باشید که نوع چرم گاوی خیلی مهم است؛ به عنوان مثال چرم گاوی کیفی، چرم گاوی کمربندی، چرم اشبالت گاوی، و … هرکدام ضخامت و ویژگی ها و البته قیمتهای مختلفی دارند. حتی ساده یا طرح دار بودن چرم نیز در قیمت و هزینه نهایی پرداختی آن مؤثر است. پس در زمان خرید حتما توجه کنید که چه محصولی قرار است با آن چرم تولید گردد.

در این تصویر یک نوع چرم گاوی درجه یک طرح دار را مشاهده می کنید که برای تولید کیف های مختلف (به ویژه از نوع پولی و دستی) کاملا مناسب است:

البته چرم های طرحدار که در بازار مشاهده می کنید در مجموع 2 نوع هستند؛ یکی چاپ خورده (که امکان از بین رفتن طرح آن در طول زمان وجود دارد) و دیگری حک شده توسط دستگاه در داخل کارخانه (که به هیچ عنوان حتی پس از سال ها طرح و نقش آن هیچ تغییری نمی کند و از بین نمی رود)، بنابراین به هنگام خریداری انواع طرحدار به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت چرمها، حجم و میزان سفارش خرید مشتریان است، در واقع اگر خرید به طور عمده باشد قطعا قیمتها مناسبتر بوده و مقرون به صرفه می باشد.و از سوی دیگر، بارهایی که در حجم بالا هستند از طریق باربری ارسال می گردند که هزینه حمل و نقل آنها در مقایسه با پست یا تیپاکس بسیار مناسب تر است، این موضوع برای مشتریان صادراتی نیز صدق می کند.

و اما عامل دیگر شایان ذکر، خرید از مراکز عرضه کننده مستقیم و دست اول می باشد، که به این ترتیب با حذف واسطه ها شما می توانید چرمی با مرغوبیت بالا و البته قیمت پایینتری نسبت به واسطه ها خریداری نمایید؛ و از سوی دیگر معتبر بودن مرکز فروش به شما در مورد کیفیت جنس اطمینان بهتری می تواند بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *