خرید چرم خام طبیعی گاوی

خرید چرم خام طبیعی گاوی

این پوست یا چرم خام گاوی در کدام استان ها و مناطق کشور تولید می شود؟ چرم خام گاوی به چه کار می آیند؟ نحوه و شرایط خرید و فروش این محصولات چگونه امکان پذیر است؟ بهترین مراکز برای خرید این نوع چرم کدامند؟

چرم خام گاوی

چرم خام چیست؟

چرم خام، این اصطلاح را شاید برای موارد مختلفی از چرم ها بشنوید؛ اما به راستی برای چه نوع چرمها یا پوست هایی صدق می کند؟

  • از دیدگاه متخصصین و کارشناسان حوزه چرم، چرم خام به چرمهایی اطلاق می شود که در مرحله پیش از دباغی هستند و هنوز کاری برای افزایش ماندگاری و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها صورت نگرفته است.
  • هر یک از مراحل پوست نمک زده، سالامبور و … در حقیقت چرم طبیعی خام محسوب می شود.

این چرم های خام (چرم گاوی، چرم بزی، چرم گوسفندی، چرم شترمرغ و …) میبایست پس از اینکه از کشتارگاه جمع آوری می شوند برای نمک سود کردن آماده شوند تا فرصت اندکی برای انجام مراحل دباغی فراهم شود و پوست خام ،به عنوان مثال گاوی، فاسد نشود و از بین نرود.

یادداشت

خاطرنشان می شود که برای جابجایی این نوع چرم های خام طبیعی از شهری به شهر دیگر یا برای مقاصد صادراتی می بایست حتما از ماشین های یخچال دار بهره گرفته شود تا پوست در طی مسیر فاسد نشود.

چرم خام گاوی

شهرهای فعال در تبدیل پوست خام به چرم طبیعی

ایران یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع پوست و چرم در سراسر جهان به شمار می رود؛ اما در نظر داشته باشید که تنها برخی استان های کشور قادرند تا پوست خام را به چرم طبیعی و درجه یک تبدیل کنند! از جمله این شهرها می توان به تهران، اصفهان، مشهد، و تبریز اشاره نمود.
اما بهترین پوست و چرم خام گاوی در استان های کرمان، تبریز، اصفهان، شهرکرد و کرمانشاه وجود دارد که البته هرکدام با درجات کیفی مختلف و برای تولید محصولات متنوعی قابل استفاده هستند، و لذا تولیدکنندگان چرم طبیعی هنگام خرید پوست های خام می باید به این موضوع توجه داشته باشند.
همانگونه که در تصویر پیش رو مشاهده می کنید، لازم است تا چرم یا بهتر بگوییم، پوست خام پس از طی کردن مراحل خاصی به چرم طبیعی تبدیل شود و به این ترتیب ارزش بالاتری پیدا کند.

شرایط خرید عمده چرم خام گاوی

چرم خام گاوی به صورت کیلویی قیمت گذاری می شود، که 2 نوع کلی سبک (زیر 20 کیلو) و سنگین (بالای 20 کیلو) دارد. همچنین عامل تعیین کننده دیگر در زمان خرید و فروش، صنعتی یا سنتی بودن پوست خام است که در واقع این موضوع را می رساند که پوست با دستگاه و بدون دخالت چاقو و امثال آن از حیوان جدا شده یا به طور سنتی توسط قصاب ها در کشتارگاه جداسازی انجام گرفته است.

یادداشت

صنعتی یا سنتی بودن انواع چرم خام (و از جمله چرم خام گاوی) در میزان کیفیت و مرغوبیت چرمی که دباغی می شود بسیار بسیار تأثیرگذار است. و اکثر چرمهای درجه یک “صنعتی” هستند.

خبر خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان عزیزی که نیاز به پوست و چرم های خام از جمله گاوی دارند، اینکه برند چرم شروین قادر است انواع پوست خام را در تناژ بالا و به صورت عمده برای مشتریان در سراسر کشور عرضه دارد و مشتریان به سهولت سفارش خرید خود را ثبت نموده و محصول را در شهر مورد نظر دریافت دارند.

3 پاسخ
  1. بهروز
    بهروز گفته:

    لطفا انواع چرم خود را برای فروش ، به ادرس ایمیل من ارسال کنید، من قصد خرید دارم ، در ضمن ایا برای خارج از ایران ارسال دارید؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام. وقتتون بخیر. لطفا با واحد فروش تماس بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.
      09132235694

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *