روش نگهداری از چرم طبیعی

روش نگهداری از چرم طبیعی

بهترین روش نگهداری از چرم های طبیعی کدامند؟ عمر محصولاتی که از چرم طبیعی و اصل تولید شده اند چقدر است؟ یکی از سوالات پرشمار در خصوص محصولات چرمی، به ویژه چرمهای اصل اینست که چطور از آنها نگهداری کنیم تا دوام بیشتری داشته باشند؛ در این نوشتار قصد داریم به مهمترین نکات در خصوص نگهداری از چرم طبیعی و مراقبت مناسب از آنها بپردازیم.

نور مستقیم آفتاب دشمن چرم
یکی از مسموم ترین چیزها برای چرم طبیعی، قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب است. هیچگاه چرم یا محصولات چرمی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ چرا که باعث از بین رفتن چرم می شود.

تماس الکل با چرم ممنوع!
هیچ گاه به محصولات چرمی، به ویژه از نوع طبیعی آن عطر و ادکلن یا مواد الکلی نزنید؛ این کار باعث خرده شدن و از بین رفتن آن قسمت از چرم خواهد شد.

عدم آویختن لباس چرمی در جای نوک تیز
هرگز کت، کاپشن، یا پالتوی چرمی خود را روی چوب لباسی نوک تیز نیاویزید؛ چرا که در همان قسمت از لباس خدشه ایجاد می شود و زمان استفاده ظاهر خوبی نخواهد داشت.

واکس زدن به صورت دوره ای
تمامی محصولات چرمی، چه کیف، چه کفش، چه پوشاک و … نیاز به واکس مخصوص به خود را دارند؛ این کار باعث می شود چرم خشک نشود و ضمن افزایش براقیت و زیبایی ظاهری محصول، دوام بیشتری هم پیدا می کند. بهتر است هفته ای یک بار به محصولات چرمی خود واکس بزنید تا سرزنده باقی بمانند.

عدم شستن یا انداختن چرم در آب
اگر به شستشو و تمیزی زیاد حساسیت دارید، لطفا محصولات چرمی خود از قبیل کیف و کمربند و … را داخل ماشین لباسشویی یا تشت آب نیندازید! تنها با پارچه ای نخی و نمناک آن را تمیز کنید. انداختن چرم در حجم وسیعی از آب باعث نابودی آن می شود.

عدم قرار دادن لوازم نوک تیز در کیف چرمی
گذاشتن لوازمی همچون تیغ، قیچی، پیچ گوشتی و … که نوک تیز هستند، موجب آسیب رساندن به چرم می شوند و پس از مدتی ممکن است کیف شما سوراخ شود، پس از قرار دادن این وسایل بدون روکش و محافظ خودداری نمایید.

کشیدن نایلون یا پلاستیک روی چرم ممنوع
اگر چرم یا محصول چرمی ای دارید که مدت زمان زیادی از آن استفاده نمی کنید، هرگز برای در پلاستیک یا نایلون نگهداری نکنید؛ این کار باعث کپک زدن و از بین رفتن چرم شما می شود و پس از مدتی که می خواهید از آن استفاده کنید؛ دیگر قابل استفاده نخواهد بود! بهترین روش آنست که در فضای آزاد داخل کمد باشد؛ و هر چند وقت یکبار هم بیرون آورده شود. در واقع چرم طبیعی نیاز به تنفس دارد تا از بین نرود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *