دباغی چرم

مراحل ساخت چرم در یک نگاه

چقدر با نحوه ساخت چرم و دباغی پوست های طبیعی و اصل آشنایی دارید؟ ساخت چرم در کدام کشورها با تکنولوژی بهتری انجام می پذیرد؟ در یک نگاه اگر بخواهیم با مراحل ساخت چرم آشنا شویم چه مرجعی وجود دارد؟
کشور ایران به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی و امکان پرورش انواع دام، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چرم در سراسر دنیا به شمار می رود که از دیرباز دباغی چرم های طبیعی را به روش های مختلفی انجام می داده اند. اما با پیشرفت تکنولوژی، کم کم دباغی چرم از روش های سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده، چرا که هم راحت تر است و هم مدت زمان کمتری برای آماده سازی آن طول می کشد.
جالب است بدانید که هم اکنون در کشور های اروپایی سعی دارند تا از فناوری جدیدی برای تولید چرم بهره بگیرند؛ به این ترتیب که از تیتانیوم برای ساخت و دباغی چرم کفش استفاده می کنند تا جایگزینی برای کروم باشد. چرا که استفاده از این فناوری در اسپانیا موجب شده تا دباغی چرم با محیط زیست سالم تر و امن تر باشد.
از جمله مهمترین مزایای بهره گیری از تیتانیوم اینست که هم ذخایر آن در جهان بیشتر است و هم ضدآلرژی می باشد. و از طرفی، میزان آلایندگی فرآیند دباغی تا حد زیادی کاهش می یابد.
در حال حاضر ۲۵ درصد از صاحبان صنایع چرم در دنیا از این فناوری استفاده می کنند و به آن ابراز علاقه کرده اند.
در اینجا مراحل و پروسه ساخت چرم را در یک نگاه به صورت تصویری پی می گیریم؛ با ما همراه باشید.

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] به آنها چرم های فینیش یا نهایی گفته می شود.) بنابراین مراحل دباغی و در واقع نوع دباغی و موادی هم که استفاده می شود در […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *